fredag 18 april 2014

Mallorca on the go

Nu har strax över halva lägret gått och jag njuter maximalt, med fint väder och ännu finnare träningspass. Igår cyklade vi bland annat uppför Puig Major som är en av Mallorcas största och mest cyklade backar. Det var blandade känslor under turen upp då det värkte i låren men samtidigt var det en helt underbar upplevelse. Backen är 14 km lång och en snittlutning på 6% det känns inte så mycket i teorin men det gör ont, speciellt om man har tidspress på sig då vi skulle upp så snabbt som möjligt. Tempot drogs igång snabbt av bl.a. Gustav Iden och två österrikare från det österrikiska juniorlandslaget, jag klarade att hänga med deras tempo i cirka 15 minuter då det kom en fart ökning i en kurva som jag inte var beredd på. Efter 5 minuter kom Casper ifatt och då passade jag på att lägga mig på hanns rulle och med han som farthållare tog vi ikapp Gabriel med 5 km kvar då han hade tappat klungan 10 min efter mig. Efter det var det bara ett våg spel om vem som skulle göra den avslutande fartökningen  eller om det skulle bli en sprint mot slutet, det blev det senare och då jag inte hade så mycket energi kvar i benen blev det Casper som vann av oss och Gabriel knep en andraplats. Min tid blev 42:30 vilket är ca 8-9 min långsammare än Michal Kwiatkowski som är proffscyklist i Omega-Pharma Quickstep.

Annars så har det varierats med tunga och lätta pass med mycket löpning i ett stort skogsparti som ligger 100 meter från hotellet och simmat i best swim centers utomhus 50:a


 Imorgon ser jag fram emot två sprint triathlon med 400m simning, 1 mil cykling och 3,5 km löpning som ska efterlikna tävlings situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar