torsdag 21 augusti 2014

Norge resa

Nu var det ett riktigt bra tag sedan jag skrev något här och det har varit tack vare att de tävlingar jag har varit på har gått åt skogen på ett sätt eller annat och då valt att inte skriva något.
Men slut på det för förra veckan spenderade jag i Norge för ett träningsläger i 4 dagar med norska landslaget, plus en tävling som äntligen gick bra.
 Lägret gick i centrala Oslo där vi utgick ifrån olympiatoppen vilket är Norges motsvarighet till Bosön. Det var väldigt spännande att se hur dem jobbade där för alla atleter och det kändes verkligen som ett föredöme för svensk elitidrott.
Vädret under lägret var riktigt mysigt med regn i princip hela tiden men med norrmännens goda humör så tänkte man inte på det. Lägret var gjort speciellt för de som ska åka till Edmonton och tävla nästa vecka, men de fyllde på med folk som gjorde att lägret höll riktigt hög standard då det bara är fem st som åker från Sverige och Norge tillsammans och behövde lite fler folk.

Tävlingen ifråga var Tönsberg by triathlon vilket var de norska mästerskapen på sprint distansen, de hade dragit ihop ett riktigt starkt start med flera atleter som tävlar på världs nivå. Loppet var för min del nästintill perfekt men jag strulade till påhoppet på cyklingen och missade precis klungan, men efter det gick loppet riktigt bra. Löpningen var en rikligt kuperad bana som vi körde tre varv av. Jag kom i mål som 11:a totalt bland seniorer och juniorer, vilket är riktigt bra med tanke på startfältet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar